Visitatieperiode 2015-2018
In de visitatieperiode heeft de organisatie van Goed Wonen Gemert zich sterk ontwikkeld. Een ontwikkeling waar de visitatiecommissie grote bewondering voor heeft. De medewerkers hebben meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden gekregen. Dit heeft er onder andere toe geleid dat breed in de organisatie er een grote focus is op de huurders. Medewerkers hebben de ruimte om op een eigen manier oplossingen ten dienste van de huurder te zoeken en de visitatiecommissie heeft geconstateerd dat zij dit met verve doen, tot tevredenheid van de huurders. Goed Wonen Gemert werkt steeds met het belang van de huurders in het achterhoofd. Ook maatschappelijke belangen worden daarbij niet uit het oog verloren. Dit laat echter onverlet dat Goed Wonen Gemert steeds de financiële afwegingen goed en degelijk maakt. Goed Wonen Gemert neemt geen onverantwoorde risico's.
Van de belanghebbenden
Zonder uitzondering zijn de belanghebbenden van Goed Wonen Gemert lovend over de prestaties van Goed Wonen Gemert. Hierbij leggen ze ook sterk de nadruk op de manier waarop Goed Wonen Gemert de afstemming en samenwerking met alle betrokkenen zoekt bij het realiseren van die afspraken. Goed Wonen Gemert toont zich flexibel en creatief om de wensen van belanghebbenden een plaats te geven. waarbij ze met name ingenomen zijn met de manier waarop zij betrokken worden bij de realisatie van de afspraken en de wijze waarop Goed Wonen Gemert zoekt naar wegen om de wensen van belanghebbenden te realiseren.
Uit de bestuurlijke reactie
Het voorliggende visitatierapport zien we als een terugblik die ons verder vooruit helpt. Wij zijn blij dat we kunnen concluderen dat dit gelukt is. Zo hebben wij met onze lokale partners opnieuw vastgesteld dat intensieve samenwerking op het gebied van wonen, welzijn en zorg nodig is om de toenemende vraagstukken op dit terrein aan te pakken. Daarbij zijn we ook tot het inzicht gekomen dat we onze gezamenlijke visie en inzet op dit gebied met alle betrokken partijen nog meer moeten vastleggen in wederkerige prestatieafspraken. En, we hebben in deze netwerkvisitatie ook verbeterpunten voor de samenwerking geïdentificeerd. “Zo brengt deze visitatie het netwerk in beweging!”
â–¶ visitatierapport en bestuurlijke reactie van Goed Wonen Gemert
Alle visitatierapporten zijn openbaar. Ze worden door de corporatie op de eigen website geplaatst en zijn tevens te vinden op https://www.visitaties.nl/visitatierapporten. Om recht te doen aan het resultaat van een intensieve periode van gesprekken en onderzoek, en om belangstellenden uit te nodigen kennis te nemen van de bevindingen van de visitatiecommissie en de bestuurlijke reactie van de gevisiteerde corporatie, geven wij enkele highlights van nieuw gepubliceerde rapporten weer in een kort nieuwsbericht. Deze berichten zijn natuurlijk per definitie veel te kort, maar zijn vooral bedoeld als uitnodiging om het rapport te lezen en de informatie daarin te benutten voor de toekomst.