Wonen Delden: weet wat ze wil en doet

NIEUWS
02-02-2021

Visitatieperiode 2016-2019
De commissie ziet een corporatie die weet wat ze wil en doet. Dit wordt breed herkend en gewaardeerd door de belanghebbenden. Hiermee ligt een stevige basis voor het oppakken van de huidige en toekomstige opgaven. Hierbij pakt de corporatie haar zelfverkozen rol van trekker en motivator op verschillende vlakken aan. Wonen Delden realiseert zich dat zij als kleine corporatie in een steeds complexer wordend speelveld haar maatschappelijke partners in de regio nodig heeft. Daarom betrekt en motiveert zij haar huurders en andere belanghebbenden actief om samen de voorliggende opgaven het hoofd te bieden. Wonen Delden heeft zeggenschap van huurders hoog in het vaandel staan en betrekt hen bij de verschillende vraagstukken en de koers die de corporatie daarbij zou moeten varen. De visitatiecommissie hoort ook van andere belanghebbenden terug dat zij uitgebreid betrokken zijn geweest bij de voorbereiding op het nieuwe koersplan en ook de thema’s en richting van het plan herkennen. Tot slot valt de enorme prestatie op die Wonen Delden levert op het gebied van verduurzaming. Qua energiezuinigheid loopt zij ver voor de troepen uit – zowel lokaal als landelijk.

 class=

Van de belanghebbenden
Belanghebbenden waarderen de verbindende voortrekkersrol die Wonen Delden oppakt en beschrijven haar als een open, betrokken, toegankelijke, pragmatische, proactieve en sociale, maar ook kritische gesprekspartner, die opkomt voor de huurder en nadrukkelijk om feedback en meedenken vraagt aan haar partners. Wonen Delden krijgt volgens belanghebbenden zaken voor elkaar en agendeert opgaven en vraagstukken. De corporatie is contactgericht, toegankelijk en laagdrempelig voor bewoners en partners. Van belanghebbenden hoort de visitatiecommissie breed terug dat de dienstverlening van Wonen Delden naar hen toe aan kwaliteit en pro-activiteit wint de afgelopen jaren, waarover men zeer te spreken is.

Uit de bestuurlijke reactie
Met gepaste trots en Twentse nuchterheid hebben wij kennisgenomen van het visitatierapport. Wij herkennen ons in het door u en onze belanghebbenden geschetste beeld van onze organisatie en onze prestaties. Deze terugkoppeling bevestigt dat Wonen Delden de goede dingen doet, en dat de ingezette beweging wordt gewaardeerd. Eveneens bieden de verbetersuggesties mooie aanknopingspunten voor verdere verbetering. Om zo samen met onze huurders(organisatie), belanghebbenden en samenwerkingspartners de gezamenlijke maatschappelijke opgave van wonen, zorg en welzijn naar een hoger plan te brengen.

â–¶ visitatierapport en bestuurlijke reactie van Wonen Delden

Alle visitatierapporten zijn openbaar. Ze worden door de corporatie op de eigen website geplaatst en zijn tevens te vinden op https://www.visitaties.nl/visitatierapporten. Om recht te doen aan het resultaat van een intensieve periode van gesprekken en onderzoek, en om belangstellenden uit te nodigen kennis te nemen van de bevindingen van de visitatiecommissie en de bestuurlijke reactie van de gevisiteerde corporatie, geven wij enkele highlights van nieuw gepubliceerde rapporten weer in een kort nieuwsbericht. Deze berichten zijn natuurlijk per definitie veel te kort, maar zijn vooral bedoeld als uitnodiging om het rapport te lezen en de informatie daarin te benutten voor de toekomst.


Vraag het Claudia

Vraag versturen